בהזמנות מעל 450 ש״ח
משלוח חינם!

איפה מותר לחנות קראוון – המדריך הישראלי השלם

בשנים האחרונות הפכו הקרוואנים לנפוצים ופופולאריים במיוחד, בין אם לטיול משפחתי או אפילו כפתרון למצוקת הדיור – ישראלים רבים רוכשים ומתחזקים קרוואן. אך לא הכל וורוד, בישראל ישנם חוקים ברורים לגבי איפה מותר להחנות קרוואן ומעבר על החוק עשויה לגרור קנס כבד. למזלכם, הכנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על חוק חניית קרוואן. כל הפרטים בשורות הבאות. 

חיים על גלגלים 

לא קל לחיות בישראל עם יוקר המחייה והצפיפות ומצוקת הדיור. הגורמים הנ"ל יכולים להיות חלק מההסבר לעלייתה של תופעת הקרוואנים. הקרוואנים, אשר הפכו לנפוצים ופופולאריים במיוחד על הישראלים בשנים האחרונות, מספקים פתרון מעולה לחופשה משפחתית מגוונת או אפילו למגורי קבע ניידים. הם מאפשרים לנו להנות מתנאים ברמה גבוהה, לצד היכולת להתנייד ולא להישאר רק במקום אחד. לצד כל זה השימוש בקרוואן גם עשוי להיות פתרון כלכלי חכם ולחסוך לנו כסף רב ב טיולים או אפילו בחופשה. אז כבר הבנו שלקרוואן יתרונות רבים, אך איפה מותר לשים קרוואן בבטחה ובהתאם לחוק? 

סוגים של קרוואנים 

לפני שנתחיל לענות על השאלה הזו, כדאי לעשות הבדלה בין שני הסוגים העיקריים של הקרוואנים: 

  • קרוואן נגרר – הסוג הראשון והנפוץ מכולם הוא הקרוואן הנגרר, כזה אשר נבנה על עגלה ונרתם לרכב בעל וו גרירה. קרוואנים אלה מגיעים בגדלים שונים ויכולים להכיל עד לכשישה נפשות ואפילו יותר. 
  • אוטומוביל – אלו הם קרוואנים ממונעים, ניתן להכניס לקטגוריה זו גם את בתי המשאית ואת הוואנים למיניהם. היחס אליהם מבחינת החוק הוא כמו לרכב ממנוע לכל דבר ועניין. 

חשוב להבין את משמעות ההבדלים הללו מאחר ומבחינת החוק היחס אליהם הוא שונה וניתן למקם אותם במקומות מעט שונים. 

חניית קרוואן – חוק

כעת ניתן לגשת ולהתחיל לענות על השאלה איפה אפשר להניח קראוון או איפה אפשר להחנות קרוואן. לסוג החיים של בית על גלגלים חוקים משלו וכדאי לעמוד בהם על מנת להימנע מקנס כספי מיותר. ישנם מקומות רבים בהם ניתן להחנות את הקרוואן שלכם, חלקם נוחים יותר וחלקם נוחים פחות. ישנם חניונים מוסדרים של רשות הטבע והגנים בהם יספקו לכם חיבור לתשתית של מים וחשמל וישנם חניוני קרוואנים מסודרים אשר יגבו מכם כסף על חנייה אך יספקו גם הם שטח לינה מסודר ונקי. בנוסף ישנם מקומות נוספים בישראל בהם ניתן לחנות בבטחה וכדאי לברר מראש היכן תחנו את הקרוואן של בלילה. 

חניית קרוואן כאשר הוא לא בשימוש

לגבי איפה מותר להחנות קראוון כאשר הוא בשימוש, כבר ענינו. כעת נותר לענות על השאלה מה עושים עם הקרוואן כאשר הוא בהמתנה. גם כאן התשובה ברורה, מבחינת החוק מותר לחנות את הקרוואן בצידי הדרך אך ורק אם הוא נותר רתום לרכב הגורר, ולכן על מנת להחנות אותו לתקופת המתנה יש למצוא מקום ייעודי – או חנייה פרטית או כל חנייה מורשת אחרת. לסיכום נגיד כי לפני שיוצאים להרפתקה עם הקרוואן כדאי להבין בדיוק היכן חונים אותו ולתכנן את המסלול שלכם בצורה הטובה ביותר 

מחסן לקראוון – ציוד לקרוואנים 

בין אם יש ברשותכם קרוואן או בין אם אתם מתכננים לרכוש אחד, כדאי שתכירו את החנות שלנו. אצלנו תוכלו למצוא את כל מה שאתם צריכים לחיים על גלגלים, ברמת האיכות הגבוהה ביותר, במחירים אטרקטיביים במיוחד וכמובן – במשלוח מהיר עד אליכם או עד לנקודת איסוף הקרובה לאזור מגוריכם. בכל שלב של הרכישה תוכלו ליצור עמנו קשר ואנו נשמח לספק לכם מענה מקיף ומקצועי לכל בעיה או שאלה שעשויה לצוץ – חייגו: 054-7577544.

Scroll to Top